PRZED PODRÓŻĄ
Przed każdą podróżą ważne jest by sprawdzić obowiązujące warunki wjazdowe:
- jaki jest wymagany typ dokumentu tożsamości oraz jego minimalna ważność
- wizy
- profilaktyczne i/lub obowiązkowe szczepienia
- czy jest wymagana pisemna zgoda rodziców/opiekunów prawnych na podróż dziecka z osobą trzecią
- jakie ubezpieczenia są uznawalne
- czy należy wypełniać dodatkowe formularze wjazdowe/karty turysty przed wylotem
Aktualne i rzetelne informacje znajdziesz na stronie:
https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych
https://szczepieniadlapodrozujacych.pl/
W międzyczasie pewnie rodzą się kolejne pytania? Jaka jest lokalna waluta, czy potrzebna będzie przejściówka do kontaktu lub jakie są orientacyjne ceny na miejscu? A może jesteście ciekawi jakie wycieczki fakultatywne są organizowane na miejscu?
Te wszystkie informacje znajdziecie na stronie:
https://www.itaka.pl/bezpieczne-wakacje/
https://seeplaces.com/pl/ (wycieczki fakultatywne - pamiętajcie, że w większości przypadków możecie je zakupić jeszcze przed wylotem u nas w biurze)
Kiedy zbliża się już Twój termin wylotu, pamiętaj, że na 2-5 dni przed skontaktujemy się z Tobą by przekazać dokumenty podróży, potwierdzić ostateczne godziny lotów i upewnimy się, że jesteś gotowy/-a do podróży :)
W TRAKCIE WYJAZDU
Po przylocie na destynację trafiasz pod opiekę rezydenta. Przywita Cię on po przylocie, wskaże odpowiedni autokar, a na spotkaniu organizacyjnym przekaże informacje na temat kraju i hotelu, w którym spędzasz wakacje.
Pamiętaj, że rezydent jest pierwszą osobą, z którą należy się kontaktować w sprawie wątpliwości, zapytań czy problemów podczas Twoich wakacji.
PO POWROCIE...
...nie zapomnij nas odwiedzić, by opowiedzieć o wrażeniach z podróży!
A co jeśli odwołany lub opóźniony lot zepsuł Twoje plany? POZNAJ SWOJE PRAWA PASAŻERA:
Jeśli Twój lot zostanie odwołany lub opóźniony o co najmniej 3 godziny możesz domagać się odszkodowania od linii lotniczych. Wielu pasażerów niestety nie ma tej świadomości, tymczasem zgodnie z europejskim prawem możesz zyskać nawet do 600 euro.
Dochodzenie odszkodowania za lot warto powierzyć specjalistom. Linie lotnicze bardzo często odmawiają bowiem wypłaty odszkodowania na rzecz klientów indywidualnych.
UZYSKAJ ODSZKODOWANIE ZA LOT Z POMOCĄ AIRCASHBACK
AirCashBack już od ponad 10 lat stoi na straży praw pasażerów lotniczych. Zgłoszenie do nich swojej sprawy jest niezwykle proste. Wystarczy, że wypełnisz formularz dochodzenia odszkodowania dostępny na stronie internetowej, a AirCashBack zajmie się resztą. W tym celu musisz jedynie posiadać jeden z dokumentów podróży: bilet lotniczy, kartę pokładową lub internetowe potwierdzenie rezerwacji.